viernes, 25 de enero de 2013

Hur vet man ifall det är rätt!?

Jag har gått och tänkt på en sak idag...
När man har svårt att bli gravid "som alla andra" och man måste planera in allt i minsta detalj så känns det som om man har en massa tid att fundera och sönder analysera saker. En sak som gnager är: hur vet man ifall man har valt rätt person att få barn med? Vi har ett jätte bra förhållande och så men jag undrar hur vet man ifall det är 100% rätt? Man kan förmodligen inte veta det men jag skulle hata att behöva kämpa så här mkt för att få ett barn och sen för att märka att pappan inte tar sin del av ansvaret eller att den helt plötsligt inte har samma uppfostrings idéer som jag.
Jag vet att jag överanalyserar just nu men det är svårt att låta bli när allt man gör hela dagen är att tänka på sin framtid med sitt barn.

Utöver detta så rullar dagarna på.
Jag har äntligen kommit igång med träningen efter mi magsjuka och lunginflammation. Jag var utbränd i våras och gick upp12 kg och jag var ju inte pinnsmal innan så nu väger jag 82 kg!!! Äckligt mkt eftersom jag bara är 1.63. Men nu så ska jag träna så mkt som möjligt för att bli fit och kanske förlora lite vikt tills IVF: en då kanske det fäster bättre. Plus att jag skulle inte vilja bli gravid nu när jag har så mkt övervikt!

Nu ska jag sova för imorgon ska jag upp tidigt och göra en tårta till min älskade systerdotter som fyller 5 år imorgon <3
Kram på er alla!

No hay comentarios:

Publicar un comentario