jueves, 6 de febrero de 2014

1 månad

Just nu för en månad sen låg jag och krysta med alla mina krafter. Jag skulle få krysta i 44 min till innan min älskade bebis kom till världen.

Som ni kanske förstår så har tiden gått oerhört fort. Man hinner inte med! Och samtidigt så känna Amaya så självklar som om hon funnits här jämt. Jag känner mig som en självklar mamma. Jag har alltid sett mig som en mamma ända sen jag var liten. Så att det kommer naturligt nu kanske inte är så konstigt.

Idag har vi varit på BVC. Amaya är nu 57 cm och väger 4790 g!!!! Vilket betyder att hon gått upp 1 kg och växt 7 cm, det är super mkt! Men sköterskan sa att det tyder bara på att hon mår bra. Och jag ser oxå att hon gör det. Hon har börja le och det är helt fantastiskt. Att se henne le när hon ser mig får mina ögon att vattnas varenda gång. 
Lilla tjejen älskar att prata och pratar med allt som har starka färger. Mest tycker hon om sin mobil som hänger över skötbordet. Den kan hon ligga o prata med hur länge som helst.

Jag tackar alla gudar för att just jag fick bli mamma, Amayas mamma <3

2 comentarios:

  1. Grattis på 1 månadsdagen till Amaya. Det går så himlens fort! :) Kram!

    ResponderEliminar
  2. Herregud vad tiden springer iväg. Visst är det helt underbart att vara mamma?! Hade aldrig kunnat förställa mig att man kan känna en sån kärlek till sitt barn. Hon är verkligen fin er tjej, skönt att hon växer på :) Kramar

    ResponderEliminar