martes, 25 de febrero de 2014

Äventyr

Kommer ni ihåg att jag berättade att min bästa kompis som jag känt sedan jag var tre år (bor i Nynäshamn) var gravid samtidigt som jag? Jag var beräknad den 9 jan och hon den 13! Amaya föddes måndagen den 6 januari och min kompis lilla tjej föddes lördagen den 11 januari ❤️
Det e helt sjukt att det bara skiljer 5 dagar mellan min barndomskompis dotter och Amaya. Vi åkte till dom för två veckor sen när tjejerna var 1 månad. då fick vi äntligen träffa varandras döttrar och tjejerna fick träffa varandra :)
Vi har redan planerat att de ska bli bästisar, de har inget val ;)
Vi bestämde oxå att vi ska skapa traditioner tillsammans. En tradition är att vi ska resa bort en gång om året tillsammans så att tjejerna alltid kommer att ha minnen ihop. Första resan kommer ske i slutet av året då åker vi till vårt hemland tillsammans :) eller de åker innan oss och sedan kommer vi dit.
Ser fram emot det såååå mkt!

Nu är iaf Amaya och jag på väg in till Sthlm för styckegods min kompis o hennes dotter. Vi ska äta lunch ihop o gå i affärer, sånt som mammalediga gör ;)

2 comentarios:

  1. Verkligen perfekt att ni har fått barn samtidigt. Tänk att de kommer få växa upp tillsammans, de kan ju inte bli annat än bästisar :) Visst är det mysigt att leva livet som mammaledig <3 kram

    ResponderEliminar