martes, 4 de marzo de 2014

Övertrasserat sömnkonto

Nu har sömnbristen hunnit ikapp mig! Idag bröt jag ihop på BVC när sköterskan sa " ibland är man för mycket mamma och man glömmer bort sig själv och den man var innan man blev mamma". Kände igen mig sååå mkt i det hon sa!

Amaya fortsätter att sova två timmar åt gången (ibland 1 1/2), problemet är att hon gnölar ibland under dessa två timmar vilket gör att jag vaknar och måste ge henne nappen eller bara lägga handen på henne. Ibland vaknar hon och är ledsen. Det verka som min mjölkfria diet inte gjort så stor skillnad. Hon var bra i ca 4 dagar då hon också sov mkt bättre. Men nu är allt som vanligt ibland tar hon i för kung o fosterland och det kommer inget...Hon spyr lika mkt som förr och hon är lika orolig när hon sover.
Nästa vecka ska vi till barnläkamottagningen. Sköterskan tyckte att det skulle vara bra att gå dit så att vi kan vara säkra på att det inte är nåt fel med Amayas mage. Hon tror inte att det är det och det tror inte vi heller, speciellt eftersom hon bara är orolig ibland och bara har ont ibland.
Allt det här är jätte konstigt...

Jag önskar såååå att min lilla tjej kunde börja sova lite mer. Det enda jag ber om är EN sovsträcka som är 4 timmar under natten. Då skulle jag vara överlycklig och känna mig utvilad. Idag ar jag bara gått runt och brustit ut i gråt för att jag är såååå trött, fast jag inte känner så mkt av det under dagen så känner jag att hjärnan är mkt segare och jag mkt känsligare.

Vi har provat med allt möjligt, när jag berättade alla saker jag provat för att hon ska sova bättre skrattade sköterskan och sa " ja du har ju verkligen gjort allt i din makt".

AMAYA SNÄLLA SOOOOOV!

Hälsningar din mamma som vill SOVA!

3 comentarios:

  1. Jobbigt när de inte sover. Vi har också haft en jobbig period men som tur är så blev det aldrig så illa. Hoppas verkligen att hon börjar sova liiite längre snart. Milo vaknar varannan eller var tredje timme nu men däremellan får vi sova...oftast. kramar!

    ResponderEliminar
  2. Får nästan dåligt samvete över mitt inlägg nu. Lider verkligen med er. Kan säga att du är otroligt stark som bara orkar vara. Att du gråter är inte alls konstigt. Hoppas att det blir bättre snart. Läste om att tarmen inte är färdigutvecklad förrän bebisen är 3månader så då brukar magont försvinna <3 kramar!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Inte ska du ha dåligt samvete! Njuuuut istället ;)
      Sköterskan sa oxå nåt om att hennes tarm inte var mogen än. Vi får se helt enkelt :)
      Kram

      Eliminar