lunes, 19 de agosto de 2013

V.20 & babyshower

Jag hade rätt! Mamma och syster hade fixat en babyshower till mig i fredags!
Jag trodde att jag skulle få spela överraskad men när jag såg alla mina fina och närmaste vänner stå där i lokalen så kom det tårar forsande! Jag kunde inte göra annat än att gråta och krama mina vänner. Jag är så otroligt tacksam att ha så underbara människor runtomkring mig som gör allt för att jag ska vara lycklig och njuta av min graviditet. Älskar dom så mkt!
Vi åt tårta och jordgubbar med choklad. Alla fick även skriva namnförslag och lägga i en burk sen röstade vi fram ett namn. Det roliga är att det blev ett namn som jag o min sambo redan har funderat på. Så vi får se ;)
Sen fick jag öppna alla fina presenter. Fick massor av kläder och även en påse från Apoteket med allt nödvändigt man behöver därifrån till bebisen, krämer, tops osv.
Sen fick jag en bebisbok och några nallebjörnar.
I fredags gick vi även in i vecka 20, så det var ett underbart sätt att fira att halva tiden har gått.
Kan fortfarande inte tro att tiden gått så fort! Det är skönt samtidigt som det är läskigt. Vill ju kunna minnas allt och njuta av varje dag.

Idag gick jag tillbaka till jobbet efter två veckors ledighet/sjukskrivning. Jag ska jobba halvtid denna vecka. Och sen på fredag ska jag träffa läkaren gör att prata om framtida sjukskrivning. Jag tror att jag ska fortsätta jobba halvtid. Det är nog lagom för mig. Jag var trött o hade ont när jag kom hem idag men det var ändå helt ok. Skulle jag jobba heltid skulle jag nog komma hem gråtandes varje dag.
Vi får se hur jag gör...

Nu ska jag läsa lite :)
Kram på er 






2 comentarios:

  1. Vad roligt med baby shower! Vi ska ha en för en av mina närmsta vänner snart. Har annars aldrig varit på en.

    Och magen växer ju fint också ser jag :)

    Kram!

    ResponderEliminar
  2. Fin du är, bara glittrar liksom :) Roligt med baby shower! Kram

    ResponderEliminar