viernes, 23 de agosto de 2013

V.21 Barnvagnsångest & värk

Hej hej!
Jag ligger här i sängen med min alkofria mojito (en craving) och försöker se det positiva i allt.
Jag har nämligen fruktansvärt ont i hela bäckenet just nu och även halva sidan av ryggen. Kan knappt använda min vänstra arm.
Jag har ont för idag har jag gått runt på stan lite och gått i några affärer. Sammanlagt var jag nere på stan i 4 timmar men det känns som om jag gått jorden runt. Jag blir ledsen när jag inte kan göra nåt utan att känna att hela bäckenet (både fram och bak) ska spricka sönder!
Jag känner mig så himla klen och vek. Jag vet att detta är för att jag har en underbar bebis i magen, men ibland blir man otroligt frustrerad!
Jag försöker verkligen hålla humöret uppe men just nu kan jag knappt hålla tillbaka tårarna av frustration.
Tycker att det är jobbigt att bara för att jag ville ner på stan o göra lite ärenden och sen gå o kolla på en barnvagn så ska jag känna att jag kommer spricka sönder o samman :(
Jag veeeeeet att bebis är värt detta och hundra saker till, men som sagt ibland blir man bara otroligt frustrerad.

Vi var o kolla på vagn idag. Vi har alltid varit kära i Kronan duo, men bestämde oss i somras för att köpa en Bugaboo Donkey. Idag när vi var ute på morgon promenad med hundarna kom vi in på Kronan igen. Jag berättade för min kille att Duo S har svängbara hjul och då tyckte han att vi skulle åka o titta på vagnen lite till.
Vi super testade duo S (Duo har vi redan testat). Vi provade den i vår bagagelucka vi körde den i hela affären och plockade isär den och sen ihop igen. Vi verkligen älskar Kronan, både Duo och Duo S. 
Det jobbiga nu är att Duo har en kampanj med en massa saker o då blir priset bara 6000kr medans en Duo S utan nånting kostar 7500kr! Jag tycker det är så skönt med svängbara hjul så jag vill helst ha Duo S men kampanjen på den andra är verkligen jätte bra.
Så nu har vi beslutsångest! 


SKÅL!

2 comentarios:

  1. Usch, jag kan förstå din frustration över det onda. När jag åkte in och ut från sjukhuset pga alla kräkningar så kände jag också sådär ibland.

    Det är ju svårt det där med barnvagn. Vi stod i valet och kvalet mellan en Emmaljunga City Cross och Kronan Duo. Jag var mer innan på City Cross som ju utan tillbehör är dyrare. Sen gjorde vi en lista över alla för och nackdelar där priset kom på sista plats och för oss så vann Kronan Duo. Vi tänkte också mycket på hur vår vardag ser ut när vi valde vilka funktioner som var viktiga.

    Nu har jag skrivit en halv novell här. Lycka till med ert val. :) Kram!

    ResponderEliminar
  2. Jag förstår helt och hållet din frustration, för mig kommer straffet för att ha gått dagen efter. Det ät frustrerande när man inte längre kan göra vanliga saker som att gå en promenad eller ta en tur på stan. Men förhoppningsvis så leder det ju till något bra i slutändan :)

    Gör en lista över vad som är viktigt med vagnen och som A säger tänk igenom var det är viktigt att den fungerar för er. Vi valde en med fasta hjul då bebisen kommer på vintern och att jag älskar att gå långa promenader. Fundera igenom er vardag och se vad som passar bäst. Sen kan ju även priset vara viktigt, det beror ju helt på.
    Lycka till.

    Kram

    ResponderEliminar