viernes, 21 de marzo de 2014

3-månaders kontroll

Idag hade vi en hälsokontroll med läkaren på BVC. De frågade om det var något vi funderade kring, men eftersom vi var hos barnläkaren förra veckan så fanns det inte så många funderingar.  De såg på en gång att Amaya kunde le och prata, de såg även att hon satt med öppna händer (tydligen var det vikigt?). Sen klämde och kände de på henne och tittade även i hennes ögon. De sa att hon är P E R F E K T! :D Stolt mamma <3
De vägde henne och min lilla tjockis väger nu 6300g!!! Hon har typ gått upp 1 kg i månaden sen hon föddes. En stadig liten bit min dotter hahhaa

En annan sak som har hänt är att Amaya i ca 5 nätter har..... WAIT FOR IT...... so v i t! Hon somnar runt 21-22 och sover allt mellan 4 och 6 timmar i sträck! Det är helt fantastiskt. Sen vaknar hon äter lite och sen somnar hon om i 2 eller 3 timmar till. Då går vi upp för då är det dags att bajsa och det är lättare om vi är uppe. Och då är vi uppe i en timme ungefär, jag passar på att äta lite frukost och sen när damen blir trött går vi och lägger oss igen och sover 2 timmar till och dagen börjar mellan kl 9-10.
Jag är som en helt nu människa nu! Sååå härligt att sova!

Nu ska vi kolla på Let's dance! HEJA KENZA!

Min fina tjockis morse när vi hade läs och sång stund <3

2 comentarios:

  1. Låter ju helt underbart :D SKönt att hon växer och utvecklas i rask takt. Längtar efter att väga Freja, hon är också en stabil liten tjej :) Kramar!

    ResponderEliminar
  2. En sån liten gosing! :) Skönt att hon sover mer nu.

    ResponderEliminar