miércoles, 12 de junio de 2013

Ett extra UL

Allt gick bra på inskrivningen idag. Mitt socker och järnvärde såg bra ut :) de andra blodproven glömde barnmorskan berätta när jag får svar på. Hon ringer nog om det är nåt tokigt. Barnmorskan tyckte jag så där om. Hon gav mig jätte lite information och det verkade som om hon trodde att jag visste allt redan. Det första hon frågade mig när jag kom dit var ifall jag ville föda på Danderyd eller BBstockholm. Jag frågade vad skillnaden var mellan dom och hon sa att hon inte visste. Att de antagligen var som Ica och Konsum.
Jag var tvungen och fråga om jag kunde få simkort på recept (vilket jag gick) och jag fick påminna henne att ge mig det. Jag fick INGA broschyrer med mig hem vilket jag trodde att man fick. För jag såg nämligen att hon hade en massa där.
Hon förklarade att eftersom jag gjort IVF så erbjuds jag ett möte med läkaren (gynekologen), hon bokade in mig på måndag. Men när jag frågade vad mötet var till kunde hon inte riktigt svara. När jag fråga ifall han skulle göra en undersökning svarade hon att det fick jag se då. Så jag fattar verkligen inte varför jag ska träffa honom mer än att jag får ställa frågor o sånt.
Barnmorskan berättade även att eftersom vi gjort IVF så ska vi göra ett extra UL i v.32 för att se om barnet växer rätt och om den får näring så att det räcker. Detta hade jag aldrig hört talas om, men jag är glad att man gör det.
Vi pratade även om KUB testet. Vi måste bestämma oss tills på måndag ifall vi vill göra den. Hon rekommenderade oss att titta på en video som finns på nätet om fosterdiagnostik. Den var jätte bra och visa alla olika saker som kan ske.
Vi har nog bestämt oss för att göra testet men vi är inte riktigt överens om vad vi skulle göra ifall barnet visade sig ha down syndrom. Så vi bestämde att vi skulle ta det beslutet då när vi fått mera info.

Allt som allt är jag nöjd med min inskrivning, barnmorskan verkade mån om mig vilket jag tycker är viktig men hon verkar vara alldeles för van med sitt jobb och glömde nog att detta är första gången för oss.
Jag ska tillbaka v.20 det blir den 15 aug då får jag bestämma mig vad jag tycker om henne annars får jag väl byta.

Hoppas ni haft en bra dag!
Kram!



Min älsklings hund myser med magen <3

No hay comentarios:

Publicar un comentario