lunes, 20 de abril de 2015

Tvåbarnsmamma

Efter en lång tid av förvärkar och längtan föddes vår lilla Maite den 15 april kl.10.06  på BB Sophia.

Förlossningen tog ca 13 timmar och allt gick super bra :) jag klarade mig utan epidural vilket är jätte skönt eftersom sist gjorde den så hela förlossningen blev långdragen och Amaya blev nästan utdragen med sugklocka.
Jag ska inte ljuga det gjorde mkt mer ont än Amayas förlossning, men på nåt sätt så kändes allt mer naturligt och krystarbetet gick super bra. Jag har mkt mindre ont nu i efterhand än vad jag hade sist. 

Maite är en stor tjej 51 cm och 3836 g!
Hon är frisk och kry och är självklart perfekt ❤️

Amaya håller på att vänja sig vid att ha en lillasyster och för varje dag som går så tar hon hand om henne mer o mer och man ser även på henne att hon accepterar henne mer och mer.
Vi gör allt för att hon inte ska känna sig svartsjuk eller åsidosatt. Amaya är en väldigt trygg individ så vi tror inte att det kommer att bli så svårt.
Så häftigt att hon nu är storasyster, en mkt liten storasyster ❤️




2 comentarios:

  1. Men åh vad fantastiskt! Stort grattis till hela familjen :) Så fin hon är och vilket fint namn, Maite, det har jag aldrig hört förut. Kramar <3

    ResponderEliminar
  2. Stort grattis till er! Vackert namn har den lilla gosingen också fått, precis som storasyster. Jag trodde först att du hade lagt upp en bild på Amaya från när hon var nyfödd. Tycker de är så lika. Kramar!

    ResponderEliminar