miércoles, 24 de julio de 2013

V. 16 (15+5)

Hej hej!
Nu har det åter igen gått en vecka sen jag skrev. Dagarna går jätte fort och magen växer och växer :)
Jag kan berätta att i fredags var jag på besök hos läkaren för att se hur det skulle bli med min sjukskrivning. Jag fick träffa en jätte bra och trevlig läkare. Hon konstaterade att det är foglossning jag har och hon frågade om jag verkligen orkar jobba. Jag svarade att jag vet inte men att jag hemskt gärna vill det! Att jag skulle nog bli galen om jag blev sjukskriven resten av min graviditet. Hon undersökte mig och sen bestämde hon för att sjukskriva mig i 5 veckor till men denna gång är jag halvtidssjukskriven.
Jag kommer hinna jobba en vecka halvtid  och på fredagen den veckan ska jag träffa läkaren igen för att berätta hur det har känts. Om jag klarar av att jobba halvtid eller om jag behöver vara heltissjukskriven. Jag hoppas ju självklart på att jag kommer att kunna gå utan sjukskrivning. Iaf i några månader till. Både för det ekonomiska och för mitt psykiska välbefinnande.
Om jag ska vara ärlig så har jag sjukt ont. I tre dagar nu har jag inte ens kunnat gå en sväng på stan o ta en fika med en kompis för att det gör så jäkla ont att sitta och gå. Jag har fått komma hem o lägga mig i sängen för att det ska kännas bättre. Nu imorse tex var jag på stan och åt frukost med mamma och vi satt inte ens i en timme och nu har jag så himla ont. Som tur är har jag en jätte snäll granne. Hon lånade ut sitt foglossningsbälte och det har verkligen hjälpt lite.

Idag har jag varit hos barnmorskan för att kolla upp mitt blodtryck och mitt blodsockret. Jag har nämligen haft ont i huvudet nästan varje dag i 3 veckors tid. Men allt såg jätte bra ut som tur var, så hon sa att jag ska be sjukgymnasten att titta på lika axlar oxå så att jag inte går runt med spänningshuvudvärk. 

Nu låter det som jag klagar en massa bara och det gör jag inte men det är så här min graviditet ser ut just nu. Jag är fortfarande lycklig och jag kan inte tänka på annat än våran baby som ligger i min mage. Hela min värld kretsar kring den just nu. Och jag längtar tills den 12 då vi får se den igen <3



1 comentario:

  1. Hoppas du mår bättre så du slipper heltidssjukskrivning. Vi har ju inte direkt det bästa jobbet om man ska se till kroppens mående.. Fin kula du börjar få :) Kramar!

    ResponderEliminar