jueves, 19 de septiembre de 2013

V.24

Hej hej!
Jag har inte dött och allt är bra med mig, jag har bara hamnat i en blogg svacka...
Jag har egentligen massor att blogga om men det blir helt enkelt inte av.

Ska försöka stapla upp saker som har hänt.

* veckan efter att mamma fick känna en spark kände min kille en spark för första gången. Han blev nog lite chockad att det kände så lite. Men hans leende var guld värt :) efter det jag han fått känna ca 5 ggr. Det är enbart för att han inte har tålamod haha bebisen är oxå lite elak o slutar sparka så fort han lägger handen på magen.

* Vi har ÄNTLIGEN köpt en barnvagn!!! Det är egentligen tack vare en vän som gick på Barnens hus utförsäljning. Hon hittade liggdelen till Kronan City för 200kr (kostar egentligen 2000kr!) vilket gjorde vårt val ganska enkelt! Då kostade vagnen bara 6800 ist för 8500kr. Så det blev en kronan city. Den är som kronan duo s bara att chassit är lite mindre. Vi fick hem hela vagnen i tisdags och jag kan inte sluta titta på den. Jag och en kompis sk ut o testköra våra vagnar tillsammans snart. Kommer nog se roligt ut. Två gravida tjejer med tomma vagnar haha

* Min foglossning har varit värre än någonsin fram till i måndags. De senaste två veckorna har jag varit nära till tårar varje kväll och mitt humör jag inte varit så roligt. Det har inte spelat nån roll hur mkt jag har vilat jag har vaknat med smärtor i fogarna varje dag. Men nu sen i måndags mår jag mkt bättre. Vilket är otroligt skönt! Hoppas bara att det håller i sig!

* Jag har ansökt om graviditetspenning och kommer nog få svar i början av oktober. Jag har ansökt om att få sluta på jobbet sista oktober. Det låter ganska rimligt om man tänker på min foglossning. Det blir två månader innan BF.

* igår blev jag faster till två tvilling tjejer!! Min brorsas fru är helt makalös! Hon låg i över 13 timmar med värk efter värk och sen låg hon med krystvärkar i tre timmar och allt detta gjorde hon utan smärtlindring! Inte ens Alvedon tog hon! Sorgligt nog var de tvungna att göra kejsarsnitt till slut. Men hon o bebisarna mår bra. Jag önskar att de inte bodde i Holland :( vill pussa på bebisarna.

Detta är några få saker som har hänt.
Ska verkligen försöka blogga oftare jag vill ju ha min graviditet nerskriven :)
Förutom min foglossning mår jag underbart bra. Sover lite kasst ibland men det är sånt som man får ta :)

Hoppas ni mår bra!
Kram

1 comentario:

  1. Vad härligt för honom att få känna sparkar. Man njuter varenda dag när man känner den lilla som rör sig där inne :) Grattis till barnvagnsköpet! Kramar

    ResponderEliminar