lunes, 30 de septiembre de 2013

Hat!

Idag är ingen bra dag!
Det börja med att jag knappt sov nåt eftersom jag har den där jobbiga känslan i benen, mest i högerben. Vet forfarande inte säkert om det är Restless legs, foglossning eller en nerv som kommit i kläm eller så är det alla tre sakerna.
Så när jag vakna imorse var jag så frustrerad att jag ville gnaga av mig benen. Hade tårar i ögonen och ville bara få sova utan att vakna upp varje halvtimme.
Efter en katastrof och stressig morgon kom jag iväg till jobbet. Känslan i benet satt kvar säkert i en timme efter att jag kommit till jobbet, men på nåt sätt så känns allt mkt bättre när jag väl är på jobbet. 

Men jag har känt mig trött o nere hela dagen. Min näsa är täppt o kliar som bara sen. Jag har trott att det är vanlig gravid nästäppa men nu är jag hängig o varm i ansiktet så det skulle inte förvåna mig om jag blir förkyld IGEN!
Om inte detta räcker så har min mage gjort ont och jag har sprungit till toaletten säkert 5 ggr idag för att göra nr 2. Jag har förstått nu att det är järntabletterna som får mig att få ont i magen. Problemet är att jag måste äta dom plus att BM tyckte att jag ska äta 2 st om dagen ett tag. Och jag vet oxå att järnbrist gör att man känner av restless legs ännu mer.

Jag är bara allmänt irriterad! Är även sur för att jag vet att om jag ringer min BM så kommer hon inte ge mig nåt bra råd. För sist jag träffa henne insisterade hon på att mina ben problem är kramp. Jag förklarade för henne tusen ggr att det inte är kramp att det är restless legs o då tittade hon på mig som om hon aldrig hört talas om det förr. Vilket jag tycker är konstigt eftersom det är jätte vanligt att gravida får problem med det.

Så eftersom jag är så jäkla irriterad o sur o hatar allt o alla just nu bestämde jag mig för att ta en dusch o gå o lägga mig under täcket o bara ligga här o vara bitter o sur.
Jag ligger med benen högt i hopp om att det kommer ge mig en bättre sömn.

Nu har jag klagat färdigt tror jag ;)
Hatar att klaga på min graviditet men man måste nog bara erkänna att ibland kan man ha en dålig graviddag och idag är min.

Nu ska jag läsa era underbara bloggar och sen försöka sova.
Vi hörs!


En bild på mig o mina fina hundar från igår när vi gick i skogen i en timme. Lycka.


1 comentario:

  1. Man får vara bitter ibland. Det är inte så lätt när ingen förstår en och man inte känner sig som vanligt ju. Fin bild iaf :) Kramar!

    ResponderEliminar