miércoles, 14 de agosto de 2013

Första rörelsen :) v.19 (18+5)

I ca två veckor har jag ibland trott att jag känt bebisen men jag har aldrig varit säker eftersom jag inte vet hur det ska kännas. Men igår låg jag i sängen o läste o helt plötsligt kände jag som en bubbla som rörde sig inne i magen. Kändes även som ett litet tryck. Jag la ner boken o la handen på magen men jag kände inget. Det enda som hände vara att magen blev jätte hård där jag hade känt att det rörde sig. Jag skrev direkt ett sms till min kille som jobbade.
Idag har jag tyckt mig känna rörelser men jag är inte säker. Men varje gång jag tror att den rör sig så blir magen hård där jag kände den så förmodligen har den rört sig.
När vi gjorde RUL sa kvinnan att min moderkaka låg i framkant så jag antar att det kommer att ta längre tid innan jag känner en ordentlig spark.
Just nu är jag bara glad att jag har fått känna rörelser :)


1 comentario:

  1. Så spännande med de första rörelserna! :) Hoppas du får känna mer ordentliga sparkar snart. Måste kännas mysigt!

    ResponderEliminar