lunes, 5 de agosto de 2013

Stolt över mig själv

Känner mig väldigt stolt över mig själv just nu. Jag var nämligen på gymmet och tränade idag. Jag tränade rygg och axlar tillsammans med min duktiga kille. 
Jag bestämde mig nämligen igår att jag måste träna upp min rygg, axlar och armar innan bebis kommer. Eftersom det förmodligen kommer bli mkt bärande av bebis och av saker upp o ner i våra tre trappor. 
När jag var hos sjukgymnasten sa han att jag inte ska belasta mitt bäcken mer än de vardagliga övningar så som att gå med hundarna, gå i våra trappor, sitta, ligga osv. Så mina idéer att gå på yoga och simma fick jag glömma. 
Men så länge jag inte gör några övningar med mitt bäcken så antar jag att jag kan gymma. Det var verkligen jätte skönt att vara på gymmet, det var längesen så det kändes underbart att anstränga kroppen lite.
Nu är min tanke att jag ska träna två ggr i veckan på gymmet. Går gör jag flera gånger om dagen med min hundar. 
Jag är även stolt att jag inte har gått upp ett enda kilo sen jag började med behandlingen. Vilket är jätte skönt eftersom jag vet att man går upp ganska mkt i slutet av graviditeten. Och jag väger redan 10-15 kg mer än jag borde. Så jag blir glad om jag lyckas hålla min viktuppgång så låg som möjligt. Nu vill jag inte att ni ska tro att jag bantar för det gör jag absolut inte! Jag äter så mkt som jag vill och av allt.

Igår natt hände nåt konstigt...
Jag vaknade mitt i natten och magen kändes jätte konstig, jag kände på den och den var stenhård. Jag gick o kissa o la mig igen och den fortsatte vara hård. Det tog en timme att somna om och idag har jag känt det 2 ggr till. Jag vet att man kan ha sammandragningar men jag trodde att det skulle kännas på nåt speciellt sätt, men magen var bara hård.
 En annan sak med magen är att jag hela tiden får känslan av att jag kommer känna bebis sparka eller röra sig. Det tynger i magen o jag känner tyngden av bebisen o hela livmodern. Det är en cool känsla men jag läääängtar efter att få känna små sparkar. 
Det ska bli så skönt att få gå på RUL nästa måndag då ska vi äntligen få se bebis igen och då kommer den säkert ligga där o sparka för fullt <3
Jag vill bara få höra att allt är bra och att bebis mår toppen.

Nu ska jag fortsätta dega i soffan.
Kram på er!



Så här ser min mage ut när jag ligger ner :)

3 comentarios:

  1. Vilken fin kula!
    Jag tror du kommer känna bebisen när som helst :)KRamar

    ResponderEliminar
  2. Önskar att jag också kunde träna. Känner att jag saknar det. Just nu går det inte men om/när illamåendet är bättre så kanske. Tycker att det är riktigt starkt av dig att hitta andra träningsformer när du har så mycket foglossning.

    Och vilken fin mage sen! :) Hoppas du snart får känna bebisen!

    ResponderEliminar
  3. Vilken fin mage! Vill också träna min rygg men tänkte precis som du besöka sjukgymnast först så att jag inte belastar mitt bäcken fel, jag har ju också foglossningar.
    Kram

    ResponderEliminar