domingo, 6 de octubre de 2013

V 27

Jag sov dåligt ända fram tills torsdagen då jag av en slump listade ut att om jag har en kudde under rumpan så slipper jag det värsta onda på natten :D
Sen dess har jag sovit ganska bra faktiskt! Jag vaknar ändå 3-4 ggr per natt men det är mest för att jag måste vända på mig och varje morgon får jag kramp i vaderna men jag lyckas alltid böja upp tårna jätte fort så jag hinner aldrig få en ordentlig kramp, vilket är skönt :)
Så nu är jag mkt gladare än vad jag var i början av veckan. Jag har även nu förstått efter att jag pratat med en BM att det är min ischias nerv som är i kläm o det är därför det gör ont på nätterna. 

Jag har märkt på sistone att mina magmuskler är nästan helt väck! Det är jobbigare att ta sig upp från soffan o från sängen så jag antar att det har med den växande magen o bristen på magmuskler.
Magen växer otroligt fort just nu. Mina arbetskollegor säger att den växer jätte mkt varje helg ;) det är mysigt att få höra. Jag tycker oxå att den växer fort och jag känner mig mer o mer gravid, eller så som jag trodde att det kändes att vara gravid.

En annan super bra sak som har hänt är att min foglossning har lugnat ner sig lite. I fredags gick jag runt på barnmässan i 4 timmar och kände inte av fogarna nästan nånting alls. För ca 3 veckor sen kunde jag ju inte ens gå 20 min utan att grina sen när jag kom hem. Så mitt humör är verkligen mkt bättre tack vare det! Jag njuter nu av att gå långa skogspromenader med hundarna. Älskar verkligen att göra det på hösten så jag passar på så länge jag orkar och inte har ont.

En annan bra sak ( många bra saker) är att i fredags fick jag reda på att jag kommer att få graviditetspenning fr.o.m. den 10 nov. Är skit glad för det!

I helgen var min syster och min systerdotter här. De åkte tidigt imorse och det var hemskt att säga hej då till mitt lilla hjärta som grät för att hon inte 
ville åka hem. Usch inte kul alls! Men vi får hoppas att vi ses snart igen ❤️

Nu ska jag äta en marängtårta som min pappa gav mig :)
Mums!


Jag o hundarna idag




3 comentarios:

  1. Vad skönt att du mår bättre. Grattis till bebisen i magen. :-)

    ResponderEliminar
  2. Vad bra att du kom på något som gör att du slipper den värsta smärtan. Är ju viktigt att man får sova så man orkar med dagarna. Måste vara skönt att veta att du snart får gå på ledighet och bara boa i ordning hemma. 10 november är ju verkligen nära, 1 månad kvar bara :) Kram!

    ResponderEliminar