miércoles, 16 de octubre de 2013

Jobbat färdigt

Jag har ju berättat om problemet med mina ben. Tyvärr så har det fortsatt. Det är riktigt jobbigt och i slutet av förra veckan kände jag att jag inte riktigt var mig själv längre pga sömnbristen. Det gjorde att jag hade en mkt kortare stubin på jobbet. Plus att mina chefer (som är såååå smarta) flyttade mig till den lilla avdelningen vilket resulterade i att jag fick ofta böra barnen och även hjälpa dom att klä på sig. All denna fysiska ansträngning gjorde att mitt bäcken börja göra riktigt ont. Så när jag inte lyckades sova nästan nåt alls natten till måndagen, fast min kille massera mig, ringde jag jobbet o sa att jag inte orkade mer att jag skulle till läkaren.
Läkaren jag träffa var super dålig men han sjukskrev mig iaf heltid fram tills den 10 nov då jag går på graviditetspenning.
Så jag har med andra ord arbetat färdigt! Det är en konstig känsla. Jag ska lixom inte jobba på minst ett och ett halvt år till. Det är låååååång tid, men åååå så skönt.
Nu ska jag koncentrera mig på att vila ( jag är trött hela tiden) och på att göra klart de sista tentorna på min utbildning.
Hittills har jag inte gjort nåt mer än att vila, sova och promenera med hundarna. Har en jätte stor lust att baka, men vet inte vad. Jag bakar alltid kladdkaka eller moccarutor (kärleksmums), men jag skulle vilja göra nåt annorlunda. Typ en cheesecake eller nåt. Inte för invecklat bara ;)

Bebis mår jätte bra (tror jag), den sparkar verkligen konstant och ibland känns det som om den vill komma ut för den sträcker på sig och stretar som bara den. Men än får den inte komma ut :)

Jag är lite irriterad på mina järntabletter niferex. När jag inte tar dom blir jag stenhård i magen och så fort jag börjat ta dom går jag runt med magont och blir superlös i magen och måste springa och bajsa minst tre ggr om dagen.
Ska fråga min nya BM den 28 hur jag kan göra. Jag vet att jag måste ta dom men jag mår ju väldigt dåligt av dom. Får se vad hon säger...


No hay comentarios:

Publicar un comentario