martes, 19 de noviembre de 2013

Förlossningsberättelser & avslappning

Här ligger jag vaken och kl är bara 5.30. Har legat vaken sen strax innan 4. Min kille åkte precis till jobbet och som rutin hoppar hundarna och katten upp i sängen så fort han går :) 

Usch vad det va jobbigt att ha så där ont igår!
Till slut bestämde jag mig för att ha lite avslappning och försöka slappna av smärtan (hade redan tagit alvedon haha).
Så medans jag fyllde badkaret med super varmt vatten gjorde jag iordning mina fötter. Klippte tånaglarna och tog bort gammalt nagellack. Kan säga att det va nog sista gången jag klipper dom själv. Höll nästan på att svimma av syrebrist haha! Det tog tid men det gick bra.
Sen hällde jag massor av babyolja i vattnet eftersom min kompis rekommenderat det hundra ggr.
Sen la jag mig i badkaret. Jag låg och vred o vände på mig för att hitta nån skön ställning. Hittade flera faktiskt. Tankarna drogs till förlossningen. Jag vill så gärna prova att bada som smärtlindring. Det enda problemet är att jag hatar att ligga när jag har ont. Vill mest vara uppe o röra mig då för att hantera smärtan. Men jag vill iaf prova.
Jag låg i badkaret i säkert en timme och hela tiden koncentrerade jag mig på att andas och på att hitta ställningar som hjälpte mig att fokusera bort det onda i revbenen. Inte för att den smärtan liknar värkar men det va skönt att fokusera en stund.
Förresten jag kan verkligen rekommendera att ha olja i vattnet. Babyolja eller olivolja. Huden blev super len och jag kände mig jätte avslappnad efteråt.

Efter badet la jag mig på sängen och läste en massa förlossningsberättelser. Bara bra berättelser ;)
Tycker att det är skönt på nåt sätt att läsa om andras upplevelser och försöka tänka mig in i dem. Tänka mig in i hur det är att bli igångsatt, att ha en låååååång förlossning eller en kort.
Just nu vill jag bara sluka förlossningsberättelser :)

Hoppas ni får en bra dag!

En trött liten hund 


No hay comentarios:

Publicar un comentario