lunes, 4 de noviembre de 2013

V 31 (30+3)

Jag lyckades tillslut somna igår morse. Det var super skönt och väldigt behövligt. I natt vaknade jag halv 4 och lyckades inte somna om så jag gick upp och åt frukost vid 5. 
Jag har haft väldigt ont i magen idag, vet inte riktigt varför. Det är en obehaglig känsla bara. Sen så har jag haft diarré (trevligt) oxå.
Vet inte om det är bebis som ligger och trycker på nåt...
Bebis ligger mellan mina revben. Den myser sig in där och det är inte så kul, det gör ont att sitta, ligga och gå då. Men den vääääägrar flytta på sig oavsett hur mkt jag buffar på den. Vi har verkligen konstaterat att vi kommer att få en envis bebis, vilket inte är konstigt eftersom både jag o min kille är oerhört envisa :)

För att skildra tankarna lit idag så storstädade jag. Tvingade killen att skura för jag får skit ont om jag gör det. Städade under diskhon, köksluckor, lister m.m
Det känns som om jag verkligen har börjat boa. I söndags klättrade jag på väggarna för jag hade så stor lust att måla om en vägg eller en möbel, nåt bara! Det sluta med att jag gjorde iordning inne i badrummet så att bebis saker får plats.
Jag pendlar mellan att vara dödstrött och  känna mig stark och vilja göra om hela lägenheten. 
Jag önskar att jag hade mer energi och vilja att plugga istället.
Jag har fortfarande 5 arbeten kvar som ska in och målet är att få alla gjorda innan bebis kommer. Jag vet att jag kan bara jag lägger manken till. Men det e så svårt för tankarna vandrar bara iväg hela tiden.

Nu är det bara 11 dagar kvar tills vi ska på tillväxtultraljudet! Ska bli spännande att höra hur bebis mår, men som alltid är jag oxå nervös att nåt ska vara fel. Hoppas inte det och hoppas att vi får veta vem det är som ligger därinne ❤️


1 comentario:

  1. Hihi, det är verkligen bara att passa på under de där energikickarna! Det är alltid nervöst med ultraljud men det är mysigt att få se bebisen igen, undra hur mycket man kan se när det gått så långt? Kram

    ResponderEliminar