lunes, 11 de noviembre de 2013

V. 32 (31+3)

Idag var jag hos barnmorskan. Vet inte om jag har berättat, men jag bytte barnmorska för ca en månad sen. Den andra var helt okompetent och verkade helt ointresserad av mig och min graviditet. Nu har jag träffat min barnmorska 2 ggr och hon är hur bra och trevlig som helst.
Allt såg bra ut och min mage hade växt hela 4 cm (!!!!!!) på två veckor. Nu ligger mitt SF mått på 31 cm. Men hon sa att det inte är exakta mått. Jag ligger nu på medelkurvan vilket hon tyckte va bra.
Jag har gått upp ett kilo på två veckor, men eftersom jag hade gått ner ett kilo för 3 veckor sen så väger jag lika mkt som jag gjorde för en månad sen ungefär.
 Mitt järnvärde har gått upp från 107 till 113 vilket är skönt. Det betyder att järntabletterna hjälper så det är bara att se till att komma ihåg att ta dem.
Vi pratade lite om förlossningen och jag berättade att jag har börja skriva upp punkter till mitt förlossningsbrev. Jag berättade om lite punkter och hon tyckte att det var bra punkter att ha med.
Vi pratade även om mitt problem med mina ben. Det kändes lite som om hon inte förstår hur det känns. För hon sa bara att det är normalt att sova lite dåligt i slutet av graviditeten. Jag förklarade för henne att när jag säger att jag sovit bra så betyder det ändå att jag vaknat 20 ggr på natten men jag har inte ont. Men att vakna natt efter natt av att ha ont i benen och inte kunna göra nåt åt den och bli så frustrerad att det enda du vill gör är att knivhugga dina egna ben, är inte normalt tycker jag.
Hon sa att det enda som kanske kan hjälpa är akupunktur. Så jag måste verkligen ta tag i mig själv o ringa o kolla om min sjukgymnast gör det.

Annars mår jag jätte bra. Men jag börjar känna av att det är i slutet av graviditeten. Jag känner av att bebis har det trångt nu. I fredags hade jag jätte ont i min bröstkorg hela dagen och natten. Det är för att bebis ligger så långt upp och trycker på bröstkorgen. Jag sover små snuttar ibland under dagarna. Ibland somnar jag när jag läser utan att ens märka det. Så det börjar verkligen märkas att kroppen behöver sova mera och även äta mera.

Det är spännande att känna att man är i slutet av graviditeten, läskigt men spännande. Idag när vi pratade om förlossningen blev jag verkligen jätte peppad! Ser så framemot att föda vår bebis.
Dagarna går fortfarande jätte fort. Kan inte fatta att hela graviditeten har gått fort. Förmodligen kommer det kännas segt dom sista 3 veckorna.
Kan inte fatta att det är dags snart. Att om två månader (!!!) har vi vår bebis i våra armar. Jag längtar såå efter bebis nu.
Ska bli jätte kul o spännande att gå på TUL på fredag. Hoppas man ser nånting även fast bebis är mkt större nu.
Ni som har gjort TUL kunde man se något?

Nu ska jag fortsätta att titta efter fina bebis kläder på nätet.

Ta hand om er!
KRAM!

En gammal bild på mig och mitt livs kärlek


No hay comentarios:

Publicar un comentario