miércoles, 27 de noviembre de 2013

V.34 (33+5) En fundering

Det är nånting som jag går runt och funderar på jätte mkt.
Ni vet kanske vid det här laget att vår lilla skrutt ligger väldigt högt upp, bättre sagt mellan mina revben. Hon ligget ned huvudet neråt, man kan säga att hon ligger som en falukorv och har hela ryggen mellan mina revben.
 
BM sa för tre veckor sen att nästa gång vi ses (på måndag) ska hon kolla lite hur bebis ligger och börja övervaka dess position. 
Nu till min fundering.
Det jag undrar är. Om bebis inte glider ner med huvudet vad gör de då? Hon kommer inte vara fixerad då men ha huvudet neråt men huvudet är inte ens i närheten av stället den ska vara på.
Jag vet att när man har en bebis som ligger med huvudet upp så brukar man vänta till vecka 37-38 och då göra ett vändningsförsök. Men nu ligger ju vår bebis med huvudet neråt men inte vid rätt ställe, så vad gör de då? Gör de nåt överhuvudtaget eller låter de den vara så?
Har försökt googla mig till ett svar men hittade inget.
Jag kan inte sluta tänka på det här och längtar så tills måndag för att kunna fråga BM.

Vad tror ni? Vad har ni hört?
Skulle vara tacksam om ni berätta ifall nu har hört eller läst nåt om detta :)

Kram

2 comentarios:

  1. Min kompis bebis låg så till slutet. Högt upp och sjönk aldrig ner och fixerade sig inte. De gjorde inget åt saken. Hon gick 10 dagar över tiden och hade en rätt långdragen förlossning då bebisen sjönk lite och sen gled upp igen. Jag tror inte de kan göra något åt saken. Och såhär behöver det inte se ut för dig. Jag hoppas att bebisen sjunker ner de närmaste veckorna och fixerar sig. Kram!

    ResponderEliminar
  2. Bebis kan fram tills de veckor du nämner vända sig själv lätt åt båda hållen. Det är olika när de fixeras, det går också olika fort, vår donna gick från helt rörlig till fullt fixerad två veckor senare. Då det är ditt första barn så brukar de fixeras i god tid innan förlossningen :-)
    Kram

    ResponderEliminar