martes, 19 de noviembre de 2013

V 33 (32+4) Förbannade smärta!

Kan inte förstå hur smärta kan förstöra en hel dag och dra ber ens humör så jäkla mkt!
Ni vet sedan innan att vår älskade lilla bebis har kurat ihop en del av sin kropp under och mellan mina revben. Hennes favvo är min vänstra sida. Hon har legat i samma position i över en månad nu. Varje kväll får jag ont i mina revben och måste ligga ner. Det förvärras om jag sitter upp, antar att det blir trångt då.
Men vissa dagar, som idag, gör det ont ta mig fan heeeeela dagen i revbenen. Det känns nästan värre än när jag hade en spricka i revbenen. Min lilla 2kg bebis ligger och trycker konstant och jag vet inte vart jag ska ta vägen!
Har provat att ligga ner och sträcka upp armarna men idag verkar inget hjälpa.
Den här smärtan får mig verkligen att bli deppig och mest av allt frustrerad. Jag sover dåligt pga smärtan och kramper i benen och revbenen låter mig inte heller sova. Jag brukar ändå va pigg och glad om dagarna men när det gör ont precis hela dagen så blir jag till slut bara ledsen av frustration!
Hatar att klaga! Vill inte ha mer ont :(

Jag har så mkt att bara glad för att jag blir så arg på mig själv när jag blir så här deppig....
Som tur är kom min fina granne upp med två st alvedon till mig. Jag hoppas verkligen att de hjälper och att jag får en god natts sömn... Behöver verkligen det...

Nu har jag klagat färdigt!
I söndags när vi körde hem åkte vi förbi en Ikea och valde att göra en snabb shopping av spjälsäng. Vi visste vilken vi ville ha så vi tog den och lite annat smått o gott.
Hemma satte min älskling ihop den medans jag stod o hejja på :)
Vi bäddade den med lakanen som älskling hade valt och så satte vi fast Vyssan lull tassarna från Brio. Så nu kan vi vagga sängen precis som en vagga.
Spjälsängen passar utmärkt in i vårt sovrum och det är jätte häftigt att vakna varje dag o se spjälsängen stå där alldeles redo :)
Lycka!





1 comentario:

  1. Jobbigt att du ska behöva ha så ont :/ Härligt att höra att TUL gick bra, längtar tills vi ska på vårat på fredag. Mysigt att veta vem som växer där inne. Kram!

    ResponderEliminar