jueves, 9 de mayo de 2013

5+4

Enligt appen som jag har som utgår från sista mensens första dag, så är jag i gravidvecka 6 (5+4).

Jag ringde mödravårdscentralen alldeles nyss och gick prata med en jätte trevlig kvinna. Vi har tid för inskrivning den 12 juni. Tycker att det är lite tråkigt att man inte har hälsosamtal i min kommun.
Men men, om en månad är det alltså dags för inskrivning. Längtar dit! För då kommer allt att kännas mkt verkligare.

Idag är jag ledig från jobbet så jag har legat vaken sen klockan 7 i sängen och bara njutit och läst bloggar :)

Igår kväll var min yrsel riktigt extrem. Som tur var gick det över under middagen.
Jag vet inte om jag har berättar för er, men jag äter inte kött. Men jag har lovat mig själv att lyssna på min kropp under graviditeten och om den säger att den vill ha kött så får jag äta det helt enkelt. De senaste tre dagarna har jag haft lust att äta kött. Varje gång jag känt lukten av kött så har det vattnats i munnen, vilket det inte har gjort förr.
Igår på middagen beställde min syster kött. Och efter en stund var jag tvungen att smaka. Jag trodde jag skulle dö så gott jag tyckte att det var!!! Jag åt nästan upp hela hennes köttbit.
Jag vill inte äta kött men om kroppen ber mig om det nåt mer så kommer jag att göra det. Allt för att pluttis stannar kvar :)

2 comentarios:

  1. Måste ju vara skönt ändå att känna lite så man är medveten om pyret hela tiden :) Gud så spännande tid ni har framför er nu! Kramar

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Ja jag tycker om att vara yr eller må lite illa för då blir allt lite verkligare.
      Jag är så nervös för vår framtid, får fjärilar i magen :)
      Kram

      Eliminar