lunes, 6 de mayo de 2013

Ont

Idag har jag haft väldigt ont i äggstockarna :( har till och från varit väldigt jobbigt. Så jag ringde till kliniken tillslut. Sköterskan sa att mina äggstockar förmodligen fortfarande är svullna från behandlingen och att nu när jag är gravid (!!!!!) så påverkar gravidhormonerna dom oxå. Så det är inte konstigt att jag har ont. Så länge jag inte blöder så är det inget problem. Hon sa att jag skulle ta en Alvedon och sen vila med benen högt när jag kom hem.
Det känns precis som det gjorde efter äggplocket.
Hoppas att det går över snaaaaart!
Men jag ska inte klaga så länge det betyder att bebis e kvar <3

2 comentarios:

  1. Min läkare sa exakt samma sak. Om man blir gravid och är lite överstimulerad så kommer äggstockarna att svälla upp och man kan få väldigt ont. Försök att inte oroa dig :) Kramar!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Jag försöker.... Så länge det inte kommer blod är jag lugn. Men du vet hur jobbigt det är att jobba på förskola när man har ont. Men jag är lycklig så länge den är kvar :)

      Eliminar