miércoles, 15 de mayo de 2013

Mycket mensvärk

Snälla hjälp mig!
Jag är lite rädd. Sen i måndags har jag haft jätte mensvärk och vaknat alla morgnar med en jätte dålig känsla i magen. Jag känner verkligen att det här inte kommer att gå vägen :( hatar att jag fått den här känslan, för jag har varit lycklig o mått jätte bra innan.
Jag vet att man kan få mensvärk och att det för det mesta är växtvärk.
Men har man verkligen så här ont? Det är en redig mensvärk med småhugg ibland.

Ni som har varit gravida eller är det har ni känt så här runt vecka 6-7?
Snälla hjälp!

3 comentarios:

  1. Önskar att jag kunde hjälpa dig men jag vet tyvärr inte hur det ska kännas. Hoppas att det bara växer så det knakar där inne!
    Kramar!

    ResponderEliminar
  2. Det är ju så svårt att veta hur det ska kännas att vara gravid när man inte varit det tidigare och svårt att veta vad som är normalt och inte. Vad mycket energi jag har spenderat åt att känna efter och oroa mig de två gånger jag varit gravid. Men jag har förstått att hugg å värk är helt normalt, sedan ska du såklart inte ha jätteont. Men har du dina andra gravsymtom kvar så borde väl det vara ett gott tecken på att graviditeten fortskrider. I mitt fall har symtomen avtagit båda gångerna å sedan har jag fått en blödning. Värken kan man ju stå ut med en hel del, men känslan av att det inte kommer att gå vägen är ju så mycket värre! Jag känner absolut igen mig i den känslan, men det finns ju inget som säger att det ska bli så. Du har ju gravsymtom och du blöder inte. Hoppas att det är bättre med dig idag och att du är lite mindre orolig.

    ResponderEliminar
  3. Jag hade väldiga kramper och nästan värre än mensvärk , blödde till och med i 3veckor i de veckorna men det var absolut inget fel på fostret är nu i v 27.

    ResponderEliminar