jueves, 23 de mayo de 2013

Man vet aldrig - vecka 8 (7+3)

Vet inte varför jag har blivit så dålig på att blogga. Tror att det är för att jag fortfarande är i en bubbla av förvirring, förväntan, rädsla, lycka och hopp. Jag vet att jag är gravid men jan kan absolut inte tro på det 100%. På onsdag ska vi till Carl von Linné kliniken och göra ett VUL ( vaginalt ultraljud) och vi hoppas med hela våra hjärtan att vi ska få se ett mini hjärta slå. När jag tvivlar på att jag är gravid så är det som om bebisen vill straffa mig och ger mig fler symtom. Igår var första gången jag mådde illa på morgonen. Idag var det likadant, men det gick över när jag fick i mig frukost.

Hittills har mina symtom varit:
* Yrsel
* Trött - först var det bara på kvällarna men nu är det på morgonen och även efter lunch.
* illamående - både på morgonen och under dagen o kvällen.
* Kissar - väldigt mkt speciellt på kvällen o natten, på natten är jag uppe 2 ggr.
* Gaser - jajamensan, är allmänt pruttig mest på morgonen när jag vaknar.
* Känslig - till och från blir jag väldigt känslig och gråter för väldigt lite.
* ONT I TUTTARNA - jag har har haft det sen hormonbehandlingen, riktigt jobbigt, speciellt på natten när det gör ont när jag vänder på mig.

Just nu tror jag att den värsta av alla symtom är att jag har blivit äcklad av olika maträtter. Och det värsta är att jag inte fattar det förrän jag har maten i munnen.
Sånt som jag inte kan äta eller blir äcklad av är:
* Sojakorv - har alltid hatat det men nu är det på en annan nivå
* Tonfisk - gjorde en jätte god tonfisksallad och när jag har tagit 4 tuggor så gick det inte längre.
* Mörkchoklad - jag antar att det är all Mörkchoklad men den jag höll på att kräkas av när jag prova var den med havssalt.
* Fisk - vet inte om det är all fisk men här om dagen tog jag 2 tuggor av en fisk vi fick på lunchen sen kunde jag inte få i mig mer av lunchen.

Sen så är det lite fler saker som jag inte kommer på just nu.
Det sjukaste av allt är att kött just nu är bland det godaste som finns tillsammans med cocktailtomater. Tänker varje dag på en grillad biff och det vattnas i munnen. Sjukt eftersom jag förr nästan kräktes om jag åt kött.

Folk brukar fråga mig om jag känner mig gravid och det brukar jag göra ganska ofta :)

No hay comentarios:

Publicar un comentario