sábado, 4 de enero de 2014

Läget just nu

Tro det eller ej så är vi fortfarande hemma. Värkarna har ökat i styrka men ibland blir de helt oregelbundna och kommer inte på 15 min och ibland kommer de vart 4. Så sjukt frustrerande! 
Det som var kvar av slemproppen har lossnat iaf.
Ringde förlossningen för en liten stund sen för att kolla vad de tycker att jag ska göra. Detta har hållt på i typ 4 dagar nu. Jag frågade om det påverkar att hon inte är fixerad. Då sa hon att det kan det göra att det kanske är därför de inte är regelbundna eller blir starkare. Hon bad mig ställa mig på alla fyra på armbågarna så att rumpan hamnar högre. Detta skulle jag göra i 15 min sen skulle jag lägga mig på vänster sida. Hon sa att det kunde hjälpa bebisen att flytta lite på sig och rotera ner. Jag stod på alla fyra och det var hemskt att få värkar då!!! Trodde att hela bäckenet skulle gå sönder. Nu ligger jag iaf på vänster sida. Tänkte ligga så här 15 min till.
BM sa att om jag inte kommer igång mer till imorgon så tyckte hon att jag skulle komma in imorgon på undersökning eftersom jag har hållt på så länge.
Jag är glad att jag har fått sova iaf annars skulle jag vara död nu!

Jag är glad att bebis är på väg önskar bara att hon kunde skynda sig lite :)

No hay comentarios:

Publicar un comentario