viernes, 3 de enero de 2014

Ringde BB

Orkade inte med den här ovissheten så när jag såg att det gjorde ont typ vart 10 min så ringde jag BB. Frågade tjejen om hon kunde hjälpa mig att förstå om det jag känner är sammandragningar eller förvärkar. Jag berättade allt jag känt o allt som har hänt de senaste dagarna. 
Hon sa att det låter som att det är på gång (!!!!!!!!) men att förmodligen kan inte min kropp riktigt bestämma sig. Hon förklarade oxå att sammandragningar inte gör ont så det jag känner är förvärkar. 
Hon sa att det var viktigt att jag passar på att vila så mkt jag kan nu för att spara energi. 
Och det som lugnade mig mest var att hon sa att om det fortsätter så här imorgon så kunde jag komma in för en undersökning :)
Såååå skönt att hon själv föreslog det. Jag vill ju veta om det har hänt nåt därinne om det verkligen är på gång eller inte.
Men hon sa oxå att det kunde komma igång i natt :)
Åååå va jag älskade henne när hon sa det där om undersökningen och att det kunde komma igång inatt. Så skönt att nån annan tar min ovisshet på allvar.

Nu är jag en glad tjej :)

2 comentarios:

  1. Vad skönt! Jag läser en bok nu om förlossning och nu när du säger så kom jag på att jag läste om en kvinna som länge gick med förvärkar. Situationen kanske inte heeelt passar in på din dock.

    Hon som skrev boken (en BM) sa att hon då hade rått kvinnan att gå hem, vila och bestämma sig om hon ville föda eller inte. För hon menade att mycket handlade även om mental inställning. Kvinnan var less på förvärkarna men på någon plan ändå inte helt redo för förlossningen och kroppen reagerade därefter. Hon hade då gått hem, sovit ett par timmar och sedan hade förlossningen startat. Det var lite intressant att läsa att det kunde funka så också. Kroppen är ju så underlig och ibland behöver den en skjuts bara.

    Jag hoppas att hur det än ligger till att din förlossning drar igång nu snart på riktigt. Håller tummar och tår! :) Kram!

    ResponderEliminar
  2. Älskar när du uppdaterar för det är så spännande nu ju! Hoppas det händer något under natten annars får du ju iaf en undersökning som kanske visar på hur läget är :) Kramar!

    ResponderEliminar