sábado, 4 de enero de 2014

Värkar

Sen ca 4 timmar tillbaka kommer mina värkar vart 4-7 min. De håller i sig i en min.
Jag andas igenom dom och sen blir jag normal igen :) det gör ont, särskilt ont gör det i höftbenen. Känns som om nån tar en järnklo och trycker ihop höfterna. Men smärtan är ändå helt ok. Har inte velat bada/duscha eller använda varm kudde än. Känns som om jag vill vänta med det tills sen.
Min kropp har betett sig underbart! Den lät mig sova inatt och sen sov jag från 13-15. När jag vakna hade jag inga värkar alls o trodde att de va borta helt. Men efter nån timme satte de igång igen och då mkt starkare och oftare.

Jag ringde till förlossningen för nån timme sen mest för att kolla läget. BM sa att det lät som om allt är bra i min process. Att jag har teckningsblödning betyder att det fortlöper jätte bra :) 
Hon sa även att som det ser ut nu så kan de ta emot mig. Och att det är bara ringa när jag känner att jag vill åka in. Jag förklara att än vill jag inte åka in för jag tar mig bra igenom värkarna och jag har kunnat äta en bra middag o vilat.
Hon sa att det låter jätte bra och att det är bara att fortsätta vila och dricka vatten.
Jag tog en 1G alvedon efter samtalet med henne men känner inte att den gjorde nån skillnad.

Ja ni... Det verkar som att det e bebis på gång iaf. När? Vet jag inte. Min kille tror inatt jag tror vid 5-7 på morgonen o min systerdotter tror vid lunch imorgon :)
Spännande!

2 comentarios:

  1. Haha! Jag trodde att du redan åkt in. Tänkt massa på dig och när vi skulle få läsa om att er bebis är här men det är superbra att du kan hantera värkarna hemma på egen hand och det låter som att det går framåt. Fortsätter hålla tummarna! :) Kram!

    ResponderEliminar
  2. Jag tror du kommer åka in under natten :) Fick veta att alvedon inte gör något för smärtan däremot så höjer man smärttröskeln inför förlossningen och därför är det bra att ta. Hoppas allt fortsätter fint nu. Lycka till! ❤️

    ResponderEliminar