domingo, 24 de marzo de 2013

Detta bådar inte gott

Har precis sprayat Synarela för sjätte gången. Ååååå va jag hatar den!!! Jag har haft ont i huvudet, andnöd och kissat(vet inte om det är pga sprayen) och varit torr i munnen hela dagen! Sen ska vi inte ta och prata om mitt humör. Vilken berg och dal bana! Det goda humöret försvann så fort huvudvärken dök upp. Jag blir alltid på kasst humör när jag får huvudvärk. Det blev inte lättare när hela familjen bestämde sig för att samlas hemma hos oss för att säga hej då till mamma som åker till Spanien i en månad imorgon. Mamma vet inget om IVF:en så det var riktigt svårt att va med henne. Syrran som är den enda som vet kom fram och fråga hur det var och jag förklara att jag mådde piss. Så hon höll mamma borta från mig. Usch vad jag hatar allt detta just nu!!! Hatar att man behöver gå igenom allt det här!!! Jävla hormoner och jävla infertilitet jävel!!!! Jag fasar verkligen inför Gonal-F och dess biverkningar. Fan va modiga ni är som går igenom det här och ni som gör det här mer än en gång är ta mig fan hjältinnor! Förlåt för allt svärande men jag gör ofta det när jag är upprörd.
Men som jag har sagt innan, man har inte så mkt val om man vill ha en bebis... Det är bara att köra på och hoppas ( för det medta försöka att inte hoppas för mkt) på det bästa!

Gd natt alla mina vänner för ni är verkligen det fast jag aldrig träffat er.
Kram

4 comentarios:

  1. Låter som att du har det riktigt tufft just nu. Hang in there, det kommer vara värt det en dag! Kramar

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Kan man lungt säga! Som tur är var humöret bättre idag och ingen huvudvärk.
      Jag försöker hålla ut men då och då är det väldigt jobbigt. Hoppas din nässpray inte är lika jobbig som min :)

      Eliminar
  2. Jo jag kommer ihåg synarelan... Äckligaste jag varit med om... Trött , slö o tung i huvudet... Humöret ska vi inte snacka om. Tog oxå gonal-f första gången... Kände mig dock inte så farligt med den. Nässprayen har värst. Fick dock ett annat hormon andra gången ( då det lyckades ) son heter menopur. Mådde bättre med den än gonal-f. Håll ut o kämpa på... Även när det känns skit så tänk på målet :-D om du undrar något så kan eu maila mig sandra_hagberg@hotmail.com så ska jag svara... Baserat på min egna erfarenhet av ivf så gott jag kan.
    Många kramar Sandra från Skåne

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Tack Sandra! Jag sparar din mail o hör av mig om jag undrar något speciellt. Nu de senaste dagarna har jag ändå varit pigg men i helgen var jag slö och seg.
      Det är skönt att höra att andra fått liknande biverkningar så att man inte överdriver eller så. Kram

      Eliminar