lunes, 25 de marzo de 2013

Hur länge?

Jag har funderat mkt på en sak de senaste dagarna, speciellt när jag känt av biverkningarna som mest. Jag undrar hur länge jag kommer orka? Om denna behandling inte leder till en bebis, hur många behandlingar till kommer jag orka ta mig igenom? Hur mkt pengar är vi villiga att lägga ut och framförallt hur många år av våra liv är vi beredda på att "offra"? Jag har precis börjat min första IVF behandling och tycker väldigt ofta att detta är jobbigt. Får ofta tårar i ögonen när jag tänker på vad vi måste gå igenom. Så tänker jag: hur länge kommer jag orka vara stark? Jag är stark och positiv nu för att vi fortfarande inte har blivit besvikna på denna behandling. Vi har inte fått några dåliga nyheter än. Men tänk om vi får det? Tänk om vi inte får några ägg? Tänk om inga av våra ägg blir befruktade eller tänk om det inte fäster eller ännu värre tänk om det fäster med sedan får vi missfall?! Kommer jag verkligen orka ta mig upp och kämpa igen? Jag läser många många bloggar och i många av dem berättas det om hemska besvikelser och förluster, men ingen verkar ge upp! Jag fortfarande inte stött på någon som har sagt att de ger upp och verkligen menat det. Jag tycker att det är fantastiskt! Men ibland ifrågasätter jag om jag skulle orka eller vilja fortsätta kämpa efter år av besvikelser. Jag känner mig själv och jag brukar aldrig ge mig förrän jag får som jag vill, men denna gång är nog annorlunda för nu handlar det inte bara om mig...

Jag vill bara säga till er därute som kämpar år efter år, besvikelse efter besvikelser, att ni är så himla underbara och modiga! Ni är verkligen mina hjältinnor ❤

No hay comentarios:

Publicar un comentario