domingo, 3 de marzo de 2013

Genus

Vaknade 8 idag men låg kvar i sängen och gosade med min älskling ända fram till kl 11. Då åt vi pannkakor till frukost och sen skulle jag gå ut o gå med hundarna på långpromenad. Deg blev inte riktigt en lång promenad eftersom jag nästan blåste bort! Så jag gick hem och satte mig på vår fina inglasade balkong och njöt av solen :) jag hann iaf läsa ett kapitel i boken och nu står jag och gör lunch. Sen ska jag ut på en promenad igen med en kompis. Hoppas att det slutat blåsa då.

Hoppas ni har en fin dag <3

8 comentarios:

  1. Hejsan!
    Vill bara lämna en liten kommentar då jag känner igen mig i mycket av det du skriver. Vad duktig du är som kämpar på så mycket med träningen. Vi ligger ganska lika i längd och vikt men jag har svårt för att hitta glöden till att träna. Mina känslor styr verkligen matintagen och nu när vi fick avbryta första IVF-försöket så har jag tryckt i mig alldeles för mycket tröstmat. Du gör det bra och tänk att till veckan är det dags för erat infomöte, spännande! :)

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Hej!
      Va kul att du skrev! Det är skönt att höra att det inte bara är jag som har sådana tankar. Att jag inte är knäpp ;) det är inte alltid lätt med träningen men jag försöker tänka på att jag vill vara frisk och pigg under min graviditet inte överviktig och slö. Skit tråkigt att höra om er IVF. Varför blev ni tvungna att avbryta? Det låter jätte hemskt!
      Stor kram!

      Eliminar
    2. Jag hade en äggblåsa som hade dragit iväg från de andra. Typ en dominant follikel så då valde man att avbryta eftersom det kan göra att man får ut färre ägg vid ett äggplock. Nu är det dock nedräkning igen och om 19 dagar så är det dags att börja spraya :)

      Eliminar
    3. Aaahhh va irriterande det måste va att bli tvungen att avbryta! Skulle bli galen om det hände!

      Ska bli kul att följas åt :) och snacka symtom och sånt :) önskar oss all lycka till :p

      Eliminar
  2. Hej! Även jag kämpar med vikt och träning 1,63 lång och väger 79 kg. :/ Vi står också i kö till IVF vid Karolinska. Jag tror jag skrivit tidigare kanske.

    Var boken bra då? :)

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Kul att du skriver :)
      Jag hann bara läsa två kapitel men det var intressant att läsa om hur vi skapar genus.
      Hur länge se ni stått i kö? Jag ringde till vårdgarantin så fort jag fick papper från Karolinska och då kunde man få en tid i Örebro om tre veckor, men vi ville så gärna ha Carl von Linné i Uppsala att vi valde att vänta 2 månader. Ring till vårdgarantin om du inte ringt så blir din väntan lite kortare ;)

      Eliminar
  3. Tycker också det är intressant och viktigt med genus.
    Vi har stått i kö i 2 månader. Kan man välja vilken klinik man hamnar på? Får jag fråga var ni bor? Vi bor i Haninge så för oss vore det bäst i Huddinge rent praktiskt. Men jag har läst mycket gott om CvL.

    Vi har en dos med Pergotime. Har ätit både enkel och dubbel dos utan att ha fått ägglossning av det så nu är trippel dos kvar att testa.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Ja alltså egentligen får man inte välja utan man blir skickad til det stället som har kortast kö. Men jag lyckades åtta till mig linne kliniken.
      Jag bor i Norrtälje så det spelar ju ingen roll om jag åker till Sthlm eller Uppsala.

      Eliminar