lunes, 30 de diciembre de 2013

Ont! V.39 (38+3)

Nu är dags att hålla tummarna!

Vaknade i natt strax innan fyra av att jag hade ont i magen. Försökte somna om men det gick inte så tillslut gick jag upp på toa för att se om jag kanske var bajsnödig. (Jag har nämligen varit det varje natt nu i typ en vecka). 
Inget hände på toa så jag gick o la mig igen. Mensvärken fortsatte och jag försökte somna om. För jag vet att även om det är dags så är det viktigt att jag sover så mkt jag kan innan.
Men jag låg mest o vred på mig. Magen spände och det gjorde ont, eller det molade mest. Tillslut strax innan fem ringde sambons väckarklocka. Han gick upp o jag kände att jag fortfarande hade ont. Gick upp på toa och gjorde nr 2 och gick o la mig. När killen sa hej då berättade jag att jag hade ont och att han skulle hålla tummarna så att det inte gick över :)
Han gick halv 6 och jag lyckades inte somna förrän halv 8. Jag låg o hade ont o tänkte massor. E det verkligen dags nu? Inbillar jag mig smärtan bara?

Klockan nio kom syrran in i rummet o fråga om jag mådde bra för jag hade tydligen legat o låtit i sömnen. Jag berätta att jag hade ont. Vi låg ca en timme i sängen hon o jag o prata. Under tiden kom smärtan o sen försvann den.
Så vi gick upp för att äta frukost. Jag stod o laga frukost och då förvärrades smärtan. Nu fick jag till o med vara lite tyst för att koncentrera mig. Jag åt upp mina mackor och sa till syrran att jag måste gå o lägga mig igen. Så nu ligger jag i sängen med en molande mensvärk som jag egentligen vet är sammandragningar. Syrran är ute med hundarna.
Jag är så hoppfull!  Hoppas hoppas att smärtan inte går över o att det är dags snart. Hoppas jag slipper gå runt som vissa o ha mensvärk i flera veckor.
Det kan ju oxå vara så att jag har ont för att hon håller på att fixera sig eller nåt. Hoppas det oxå :)

Nu ska jag bege mig till soffan. 
Jag hör av mig när nåt nytt händer.
Kram!

2 comentarios:

  1. Wow tänk om det är på gång! Vaknade imorse med världens värk och hann tänka tanken själv men efter att ha sovit i soffan så känns det bättre. Gud så spännande det ska bli om det är dags för er :)
    Kram

    ResponderEliminar
  2. Oj så spännande!! Du kommer få en bebis - snaaaart!!
    Lycka till håller tummarna!!
    Kram

    ResponderEliminar