jueves, 19 de diciembre de 2013

V. 37 (36+6) Mötet med barnmorskan

Idag hade jag tid hos BM. Allt gick bra det enda som var tråkigt tyckte jag är att bebis huvud har åkt upp! Hon ligger fortfarande med huvudet neråt men inte lika långt ner som innan. Först hittade inte BM huvudet så hon satte på ultraljudmaskinen för att se om huvudet låg ner.
Jag blev lite besviken trodde verkligen att hon skulle vara ruckbar eller fixerad nu. Jag räknas ju som fullgången imorgon. BM sa att jag skulle räkna med att gå över tiden för det gör dom flesta förstföderskorna. Så jag får börja vänja mig vid tanken att bli igångsatt den 23 jan. Om fem veckor! Usch hatar tanken att bli igångsatt...
På sätt o vis så gör det ingenting mer än att jag längtar efter att få se vår bebis <3
Vi får se hur det blir. Bara bebis vet när hon kommer :)

Sen så sa hon att jag har bakterier i urinet men det är inte urinvägsinfektion. Men att under förlossningen  kommer jag få dropp med antibiotika så att bebis inte smittas.

Förutom dessa saker såg allt bra ut. Nästa gång jag ska dit är den 2 jan. Då är jag i vecka 39+nånting. Hoppas hoppas hoppas att jag antingen ligger o föder då eller att bebis åtminstone är fixerad.

Nu ska jag vila för jag har gått ca en mil idag!!!

Det här kommer vara lillpluttan och min hanhund sen ❤️


4 comentarios:

  1. Jag hade också tid hos bm idag och nästa tid 2/1 :P.

    Vad tråkigt att hon åkte upp med huvudet. Min kompis bebis fixerade sig aldrig men det gick bra med förlossningen sedan. Det var bara jobbigt för henne på slutet eftersom bebisen aldrig sjönk ner. Så hon hade svårt att andas.

    Kram!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Usch! Låter inte kul att föda utan att bebis e fixerad, hoppas jag slipper det!

      Skönt att höra att allt gick bra för dig idag :)

      Eliminar
  2. Hon kanske inte kände sig riktigt redo som hon drog sig lite uppåt? :) Hoppas du slipper gå över tiden :/ Vad var det för bakterier! Inte GBS hon pratade om, eller? Skönt att de har koll iaf. Kram

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Jo det va GBS hon pratade om. Sa att det va streptokocker bakterier men att jag inte hade urinvägsinfektion. Så man gjorde inget åt det.
      Vad har du hört om dom?!

      Eliminar