domingo, 15 de diciembre de 2013

V.37 (36+2) tredje natten i rad!

Nu kommer jag säkert jinxa det men jag måste bara få berätta att i tre nätter har jag sovit som en gudinna! Ingen värk i benen och har sovit djupt. Den bästa natten va faktiskt igår. Jag somnade vid 00.30 och vakna för att jag hade jätte ont i huvudet ( jag är förkyld) så jag gick upp som vanligt på toa och sen in i köket för att dricka lite vatten. Då såg jag att det var ansöka ljust ute. Tittade på kl och den visade på 7.30!!!! Jag brukar vakna vaaaaaarje natt mellan kl 3-4. Men nu hade jag alltså sovit 7 timmar i sträck, utan att ha vaknat en enda gång! Kändes underbart! Jag gick faktiskt o la mig igen o sov till kl 9.30. Förutom förkylningen så har jag känt mig som en helt ny människa med all denna sömn :)
Jag har gjort två saker annorlunda som jag tror bidragit till min sömn. Jag sover mer påklädd (pyjamas byxor + långärmad tröja) och så har jag lärt mig att ligga på ett visst sätt med benen så att det inte blir allt för mkt tryck på dom.
Jag hoppas verkligen att jag fortsätter att dova så här, jag känner verkligen att min kropp behöver det. Igår sov jag till och med en siesta på 2 timmar och idag en på 1 timme.
Nu till nåt annat. Jag är inne i magiska veckan 37! Alltså räknas bebis som fullgången nu om man ska tro vissa av mina appar. Medans andra går på att jag är i vecka 36+2 vilket innebär att jag är fullgången på fredag istället. Men ändå! Nu är bebis färdig. Det är helt sjukt när jag tänker på att det faktiskt ligger en bebis där inne. En RIKTIG bebis inte ett foster som ser ut som en grodyngel. Det är så konstigt att tänka på det. Igår kände både jag o killen en av bebisens fötter. Vi satt båda och skrek och fnissa :)

Idag har vi börja packa BB väskan. Fattas fortfarande några saker. Underkläder, hygienartiklar och amningstoppar till mig. Men bebisen saker ligger nerpackade :)
Alla bebisens grejer är även tvättade nu. Det blev 4 maskiner! Den här bebisen har alldeles för mkt kläder haaha 

Så nu när jag har fått boa lite känner jag mig lugn. Nu vill jag bara bli färdig med BB väskan och köpa tvättlappar till bebis så är vi nog färdiga <3

Snart är stunden här, då vi får träffa vår efterlängtade bebis. Våran alldeles egna dotter <3


  Bara 25 dagar kvar till BF



2 comentarios:

  1. Magiskt att packa BB-väskan!
    Det är så skönt när man får sova, då kan man njuta av vardagen på ett helt annat sätt. Hoppas det fortsätter så :)
    Kramar

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Känns underbart att packa väskan. Men samtidigt svårt för man vet inte hur stor bebis blir. Så jag vet inte riktigt vilka kläder som ska med till henne :)

      Eliminar