domingo, 21 de abril de 2013

Återföring

Vilken dag!
Har varig känslosam hela dagen och tårarna har runnit många gånger! Jag är så lycklig att äntligen ha ett befruktat ägg i mig. 4 små celler.
Allt gick bra idag. Jag har fortfarande ont sen i fredags och är så svullen! Ser ut som jag är i sjätte månaden.
Vi fick prata med doktorn innan återföringen och han berättade jätte intressanta saker. Han sa att vi fortfarande är oförklarligt barnlösa men att han nu hade märkt något som kanske påverkade. Han sa att två av de 11 äggen var omogna och av de resterande 9 var det tre som hade blivit befruktade av 2 spermier!!!! Han sa att det då blir fel och att kroppen stöter bort det. Han säger att förmodligen har det skett många ggr utan att vi märkt det. Och att han tror inte att vi har problem att bli gravida utan att detta fenomen säkert gör att det tar lång tid. Han menade att detta kan vara anledningen till varför vi fortfarande inte kunnat bli gravida.
Av de resterande 6 ägg var det ett som var perfekt och de andra ser bra ut men de vill odla dem till blastocystor innan de fryser ner dom. Så på onsdag får vi veta hur det gick för dem.
Vi är glada att vi äntligen har fått förklarat för oss en anledning till varför vi inte kunnat bli gravida.
Själva insättningen av ägget gick snabbt och smärtfritt. Jag ville knappt gå efteråt för det kändes som om lilla ägget skulle åka ut hahaha
Nu är det bara att vänta, finns inget vi kan göra. Vi har pratat med den hela dagen och bett den att snälla stanna med oss.

Nu hoppas jag att dessa två veckor går fort och att allt går bra..
Kram på er!

4 comentarios:

  1. Ett stort grattis till ruvningen :) Nu håller vi tummarna! Kram

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Yes nu håller vi tummarna för oss!
      När ska ni testa?

      Eliminar
  2. Grattis till ruvningen! Måste vara helt overkligt att veta att det nu är ett litet embryo där inne :) Kramar!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Ja känslan är jätte konstig. Tror nästan inte på det. Känns som om allt är som vanligt, det är bara min otroligt svullna mage och det onda som påminner mig om vad jag egentligen gjorde i helgen.
      Kram

      Eliminar