martes, 30 de abril de 2013

Ruvardag 10 - sömn

Ända sen jag började ta Progesteron så har jag varit sååå trött! På natten har jag knappt lagt huvudet på kudden innan jag har somnat. Och om jag har lagt mig på soffan på kvällen så har jag somnat där med. Ibland har jag sovit en siesta på 2 timmar och somnat hur bra somhelst på natten. Jag vet att man blir trött av Progesteron, jag har blivit trött och otroligt seg i huvudet.
I natt var inget undantag, jag la mig på sängen för att titta på lite Sex and the city och totaldäckade efter 20 min och då var kl bara 22.30. Vaknade upp efter en stund och gick o kissa sen sov jag ända tills nu ( 8.00). Jag har inte behövt vara uppe o kissa i natt vilket är väldigt skönt, för annars brukar jag vara uppe en eller två ggr per natt.
Igår så högg det till i mina äggstockar varje gång jag hade suttit ner och ställde mig upp. Det skedde en stund under kvällen.
Hoppas det är lilla pluttis som gör sig påmind och inte nåt tecken på att mensen e på väg.
Jag har fortfarande otroligt ont i mina bröst, jag vaknar till under natten varje gång jag vänder mig för att de gör så ont. Kan inte sova på mage längre :(
Nu är det tre dagar kvar tills vi ska tjuvtesta och sex dagar till vår testdag. Jag ska testa på båda dagarna.
Lika mycket som jag längtar efter att få testa lika mycket fasar jag inför det. Vill inte få ett minus vill få ett stort plus!
Jag har redan tänkt i mitt huvud att jag ska tillåta mig själv vara ledsen om jag får negativt svar, jag ska tillåta mig själv känna mig besviken och misslyckad för att sen kunna ta tag i mig själv o ringa kliniken för att sätta in ett av våra frysta blastocystor. Detta måste ske ganska snart för kliniken har sommar stängt så vi måste hinna göra det här innan sommaren.


No hay comentarios:

Publicar un comentario