lunes, 29 de abril de 2013

Ruvardag 8 - :(

Idag har dagen inte varit så bra. Vakna pigg och glad imorse så jag gick upp o cykla till jobbet. Men vid 8 tiden fick jag världens mensvärk! Gjorde jätte ont och magen blev jätte svullen. Det onda höll i sig i två timmar sen gick det över för att komma tillbaka efter lunchen. Det onda gjorde så att mitt humör blev jätte dåligt. Hade hela tiden nära till tårarna och jag hade ingen somhelst lust att vara på jobbet. Så vid ett tiden gick jag hem. Tankarna och hormonerna vann över mig idag. Men jag har lovat mig själv att lyssna på min kropp under denna tid och jag kände att det inte var bra att jobba idag. Jag har bara legat i soffan sen jag kom hem. Jag och min älskling la oss och sov en liten siesta innan han åkte till jobbet. Han jobbar natt idag. Jag ska stanna hemma imorgon med. Har fortfarande mensvärk och känner att min hjärna inte riktigt är med så det är bättre att vara hemma.
Jag borde egentligen vara glad att det inta har kommit nåt blod under hela den här tiden. Inte ens bruna flytningar. Bara vita Crinone klumpar.
Det är iof inte konstigt att det inte kommit nåt blod eftersom min mens ska komma i helgen eller i början av nästa vecka.
Tanken är att vi ska testa i helgen, men nu vågar jag inte :( även om jag vet att vi testade för tidigt så skrämde testet i helgen mig.

Förresten måste fråga en sak. Jag läste på nån blogg att de hade fått sexförbud under ruvtiden. Men vår läkare sa inget om det till oss. Vi hade sex i helgen så nu blev jag lite rädd för det oxå....

Hoppas det är bra med er!
Kram

No hay comentarios:

Publicar un comentario