lunes, 15 de abril de 2013

Ultraljud nr 2

Idag när vi körd till Uppsala så var jag verkligen glad eller ledsen... Jag var bara objektiv och försökte tänka på vad jag skulle se som nästa delmål ifall inget hade växt. Jag ställde mig in på att ta beskedet kallt och på att förbereda mig på att behöva åka på ett tredje ultraljud.

Vi kom dit tidigt och det första jag gjorde var att ta blodprov.
Sen ropades jag upp jag satte mig upp i gynstolen.
Jag såg att han började mäta men han sa inget på en jätte lång stund. Tillslut sa han att det har börjat växa! Jag har inte särskilt många äggblåsor sa han. Jag har fyra på den ena sidan och fem på den andra. Jag försökte fråga hur stora de va och han sa bara att de va stora nog för att se att vi kommer kunna göra äggplock denna vecka. Och han sa även att det finns ingen risk att jag överstimuleras vilket är skönt att veta.
Han sa att han tippar på att vi gör äggplock på fredag men att sköterskan ringer mig sen och säger vilken dg och ger mig alla direktiv.
Det första min kille sa när vi gick därifrån var: vad var det jag sa?! För han har hela tiden varit positiv :)
Så nu är jag tillbaka på jobbet och väntar på att sköterskan ska ringa och berätta hur det blir denna vecka. Jag hoppas att vi får ha äggplock på torsdag så jag kan vila på fredagen och hela helgen.

Jag är glad för det positiva beskedet men nu kommer nästa steg och delmål, att få ut några ägg från mina äggblåsor.
Hoppas!

Hur många äggblåsor hade ni? Är fyra och fem lite?!

Idag har jag oxå börjat känna i magen. Den är svullen och jag har mensvärk alltså är allt som det ska :)

Hoppas det går bra för alla er idag med era besök och äggplock! Tänker på er <3

4 comentarios:

  1. Tänk så att det är 9 äggblåsor som kan bli 9 fina embryo! Så om ni har tur kan ni skaffa 9 bebisar på bara ett plock ;)
    Jag skulle vara nöjd med 9 blåsor, statistiskt sätt har jag för mig att man säger att 75-80% av alla blåsor innehåller ägg.
    Lycka till och hoppas att det snart blir plock!
    Kram

    ResponderEliminar
  2. Är det alltså så att det är ett ägg per äggblåsa? Det hade jag ingen aning om... Är nog dåligt påläst om just det.
    Jag tänker som du gör att det är ju faktiskt ändå ganska stor chans att vi får ut ett antal ägg.
    Tack för dina ord :)
    Kram

    ResponderEliminar
  3. Har man tur så innehåller ju varje blåsa ett ägg. Tycker att det låter toppenbra. Tänk att det bara behövs 1 guldägg och sedan är allt annat en bonus. Snart äggplock ju! KRamar!

    ResponderEliminar
  4. Jag hoppas verkligen det! Hoppas det växer mer blåsor tills dess oxå. Kram :)

    ResponderEliminar