jueves, 11 de abril de 2013

Första ultraljudet

Vet inte riktigt vad jag ska säga om dagen. Jag var väldigt förväntansfull när jag kom dit. Men jag gick snabbt veta att mina äggblåsor inte har satt igång.... Alltså att de har nästan inte växt någonting alls! Så doktorn sa att vi skulle höja min dos.
Jag fick ta blodprov som gjorde skit ont och sen åkte vi hem. Min kille försökte hela tiden var positiv, men jag blev faktiskt lite ledsen. Ville så gärna att de skulle ha växt mera. Men doktorn sa att mina äggstockar gärna vill producera mycket men att de är segstartade.
Mitt på dagen ringde sköterskan och sa att jag skulle höja min dos till 150. Och att vi skulle komma tillbaka på måndag kl 8.20 på morgonen för den andra kontrollen. Jag frågade henne hur många dagar jag kan spruta innan de bestämmer för att avbryta allt? Hon sa att jag inte skulle oroa mig, att mina hormon nivåer redan var på väg upp och att hon tippade på att det skulle se mkt bättre ut på måndag. De är så söta där! Speciellt sköterskorna de är helt underbara.
Nu är jag lite gladare men fortfarande orolig att det inte kommer att växa nåt. Jag berättade för doktorn att jag redan är svullen och att jag inte vill ha jeans och så t. Då sa han att detta är ingenting mot vad jag snart kommer känna men att det inte vara något jag inte kunde klara av :)

När vi var där var det säkert 5-6 andra par där. Undrade om någon av dom hade en blogg som jag kanske läser. Sen så fick jag lust att krama alla och önska dom lycka till!

Nu är det bara att andas och hoppas hoppas... Som man alltid gör...

4 comentarios:

  1. Hej!

    Kom håg hur det var för mig, ja fick gå på sprutor 20 dagar och hade precis gett upp hoppet och trodde vi skulle avbryta när det plötsligt på en helg vände och sen plockade dem ut 13 ägg, så ge inte upp kära du =)

    //Linn http://jagkanvisst.blogg.se

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Ja du hade det verkligen tufft. Måste ha varit jobbigt att sticka sig i så många dagar. Finns nog ingen chans att jag ger upp ;) inte än iaf :) KRAM!

      Eliminar
  2. Hoppas på att den nya dosen gör susen för dina ägg nu :) Kramar!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Hoppas jag med :) så kul att det är lite kvar för din sprutstart! Kram

      Eliminar