viernes, 5 de abril de 2013

Gonal-F för första gången!

Jag har precis sprutar in min dos av Gonal-F. Spruträdd som jag är fick jag sitta och peppa mig själv i fem minuter innan jag gjorde det. Min kille stod bredvid och heja på. Han fråga om jag ville att han skulle göra det åt mig men det känns bara ännu mer läskigt. Det gick jätte bra förutom att det va en liten skvätt som inte kom med så jag fick sticka mig själv två ggr... Men men nu vet jag att jag måste hålla bättre nästa gång. Just nu bränns det lite på magen och det blöder men pyttelite. Just nu är jag bara så glad att det är över med Synarelan!!! Men den jäveln lämnade mig inte hur som helst. Utan imorse när jag vakna hade jag sån huvudvärk att jag nästan kräktes. Som tur är gick det över efter två Alvedon och frukost. Och tur var det eftersom jag stängde på förskolan idag.

Jag är väldigt lycklig just nu. Jag och kille har pratat ut och kommit fram till hur han kan vara ett stöd. Han fick även läsa en anhörig broschyr på spanska. När han läst klart den ringde han mig på jobbet och tackade mig för allt jag gör. Han förklara att nu hade han fått en större förståelse för mina känslor. Så just nu känns allt väldigt bra. Vi är ännu ett steg närmare vår bebis. <3

4 comentarios:

  1. Verkligen ett stort steg!
    Härligt att ni känner att ni är på rätt väg.
    Kramar

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Ja det är verkligen stort när man tänker på det. Nu är vi redan i den här delen... Trodde aldrig att vi skulle komma hit.
      Hoppas allt är bra med dig!
      Kram

      Eliminar
  2. Första sprutan är alltid jobbigast sen går det lättare o lättare för varje gång ;-)

    Lycka till :-D
    Många,kramar Sandra från Skåne

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Det är faktiskt helt ok. Tog längre tid att ta sprayen än sprutan första gången. Idag skakade jag iaf inte :)
      Kram

      Eliminar