martes, 23 de abril de 2013

Ruvardag 2 - Morula

Idag ska Lill pluttis ha blivit en Morula. Hoppas det! Hoppas den mår bra i min mage och stannar där. Vill såååå gärna det!

Idag hade jag nästan inget ont. Kom på vid 9 tiden att jag inte haft ont på hela morgonen. Sen gick vi till skogen med barnen, men jag tog det ganska lugnt. Sen på väg hem gick vi genom skogen och då fick vi gå på lite berg o sånt och då började det genast att göra ont i magen. Fick sätta mig ner en stund. Sen har jag suttit resten av dagen på jobbet. Har gått så lite som möjligt.
Jag får en sån konstig känsla i magen, känns nästan som om det ilar i äggledarna. Jag sa till min kollega att det kändes så som det känns om man stoppar in fingret i naveln. Hon förstod precis vad jag menade. Jag blir nästan äcklad av känslan.
Till slut tog jag en Alvedon och då kändes det bättre.

Annars vet jag inte riktigt vad jag ska berätta om mina dagar som ruvare. På jobbet är jag jätte disträ och mina kollegor bara skrattar åt mig :)
Dagarna går ändå ganska fort tycker jag. Jag tänker på pluttis ganska mkt om dagarna och då tar jag ett djupt andetag och så ber jag den att stanna.
Jag har inte varit orolig för några blödningar eller sånt utan det får jag ta den dag det kommer om det nu gör det. Som sagt jag kan inte göra så mkt nu, det är bara att lyssna på kroppen och försöka hålla sig sysselsatt.

Hoppas ni haft en bra dag <3

No hay comentarios:

Publicar un comentario